Geplaatst op Geef een reactie

Waarde Propositie Ontwerp – Het canvas van Osterwalder

Waarde Propositie Ontwerp – Het canvas van Osterwalder

Hoe ontwikkel je producten en diensten waar klanten echt op zitten te wachten? Dat is de vraag waarop Alexander Osterwalder antwoord geeft in het boek Waarde Propositie Ontwerp. Een rijk geïllustreerd boek waarin complexe materie wordt teruggebracht tot de kern. Voor wie is het boek bedoeld? Mensen die waarde moeten creëren voor de klant en…

Lees meer

Geplaatst op Geef een reactie

29 tips om betere offertes te maken

Frustratie? Werken aan sales voorstellen of offertes kan enorm frustrerend zijn. Je besteed veel tijd aan het schrijven van teksten en worstelt met de lay-out. Dan moet je nog klantgegevens overtypen, relevante referenties en casestudies verzamelen en code kloppen in Excel om de prijzen uit te rekenen. Uiteindelijk verstuur je het voorstel om vervolgens niets…

Lees meer

Geplaatst op Geef een reactie

9 waardepropositie voorbeelden uit de praktijk

Hoe zorg je dat klanten bij jou kopen en waarom moet de klant niet naar de concurrentie gaan? In een waardepropositie maak je dit duidelijk aan de potentiële klant. Een goede waardepropositie hoort een solide eerste indruk achter te laten bij je potentiële klanten. De waardepropositie beschrijft hoe jouw product of dienst het probleem van…

Lees meer

Geplaatst op Geef een reactie

De waardepropositie van Nike

Waardepropositie-Nike

Nike is een van de sportiefste merken ter wereld en niet meer weg te denken uit het huidige straatbeeld. Al tientallen jaren verkopen ze met veel succes sportschoenen, sportkleding, sportuitrustingen en allerlei accessoires. Hoe doen ze dat toch met zoveel succes? De marketingafdelingen van Nike spelen hier uiteraard een belangrijk rol in. Wat wil Nike…

Lees meer