Een waardepropositie is een belangrijk onderdeel van elk bedrijf of product, omdat het aangeeft wat het te bieden heeft aan zijn klanten en hoe het zich onderscheidt van de concurrentie. Als je een goede waardepropositie wilt schrijven, moet je een aantal dingen in gedachten houden: Identificeer je doelgroep: Voordat je kunt beginnen met het schrijven…
Waarom hebben bedrijven een waardepropositie nodig?
Bedrijven hebben een waardepropositie nodig om zich te onderscheiden van hun concurrenten en om hun doelgroep aan te spreken. Een waardepropositie is een belofte aan de klant over wat het bedrijf te bieden heeft en waarom ze bij dit bedrijf moeten kopen in plaats van bij een ander. Het is een manier om de unieke…
9 waardepropositie voorbeelden uit de praktijk
Hoe zorg je dat klanten bij jou kopen en waarom moet de klant niet naar de concurrentie gaan? In een waardepropositie maak je dit duidelijk aan de potentiële klant. Een goede waardepropositie hoort een solide eerste indruk achter te laten bij je potentiële klanten. De waardepropositie beschrijft hoe jouw product of dienst het probleem van…
Waarde Propositie Ontwerp – Het canvas van Osterwalder
Hoe ontwikkel je producten en diensten waar klanten echt op zitten te wachten? Dat is de vraag waarop Alexander Osterwalder antwoord geeft in het boek Waarde Propositie Ontwerp. Een rijk geïllustreerd boek waarin complexe materie wordt teruggebracht tot de kern. Voor wie is het boek bedoeld? Mensen die waarde moeten creëren voor de klant en…
Wat is een waardepropositie? [WIKI] Uitleg met voorbeelden
Een waardepropositie is een belofte van een bedrijf aan een klant die duidelijk maakt welke waarde een product of dienst oplevert voor de klant. De waardepropositie moet de klant overtuigen om te kopen. Het is een korte maar krachtige uitleg van welk probleem het oplost en de voordelen die het voor het klant zal geven.…
Zijn er synoniemen voor waardepropositie?
Omdat wij dagelijks met waardeproposities werken en wij het woord regelmatig in de mond nemen, wilde wij ons weleens op een andere manier uitdrukken, ons verhaal met andere woorden vertellen. We zijn gaan speuren in de verschillende Nederlands- en Engelstalige naslagwerken op zoek naar meer taaldiversiteit voor de waardepropositie.
29 tips om betere offertes te maken
Frustratie? Werken aan sales voorstellen of offertes kan enorm frustrerend zijn. Je besteed veel tijd aan het schrijven van teksten en worstelt met de lay-out. Dan moet je nog klantgegevens overtypen, relevante referenties en casestudies verzamelen en code kloppen in Excel om de prijzen uit te rekenen. Uiteindelijk verstuur je het voorstel om vervolgens niets…
De waardepropositie van Nike
Nike is een van de sportiefste merken ter wereld en niet meer weg te denken uit het huidige straatbeeld. Al tientallen jaren verkopen ze met veel succes sportschoenen, sportkleding, sportuitrustingen en allerlei accessoires. Hoe doen ze dat toch met zoveel succes? De marketingafdelingen van Nike spelen hier uiteraard een belangrijk rol in. Wat wil Nike…
Benefits en Features: Wat is het verschil?
Duurzame waardeproposities duren het langst!
Gratis zonnepanelen? Niet zo lang geleden stond een verkoper van zonnepanelen aan mijn deur. De verkoper beloofde zonnepanelen te plaatsen op mijn dak zonder investering vooraf van mijn kant. De kosten zouden gedurende 5 jaar betaald worden door de besparing op de energierekening en door subsidie van de gemeente. Mijn kosten voor energie blijven gelijk…